Selamat Datang

Followers

Sunday 11 September 2011

Moh Makan Di Rumah Terbuka Puan Hairani...

11 September 2011

Hari ini aku dan kawan-kawan akan menghadiri majlis rumah terbuka. Rumah terbuka ini bertempat di Taman Utama 3, Kangar dan dianjurkan oleh mentor kami dan keluarganya iaitu Puan Hairani. Semua rakan sekelas bersepakat untuk memakai baju raya bersempena dengan sambutan raya yang masih segar. Alhamdulillah, cuaca cerah dan redup, mungkin kerana masih pada pagi hari.







Kami berjumpa di perkarangan rumah Puan Hairani. Amboi, kacak dan cantik berseri semua rakan sekelas yang hadir hari ini berbaju raya. Kami tiba agak awal, namun puteri-puteri kelas aku hadir lebih awal dari putera-putera, padanlah, puan ada memohon mereka untuk hadir lebih awal supaya dapat menolong sedikit sebanyak menyiapkan tempat untuk jamuan.

Menu makan hari ini ialah bihun sup soto dan nasi dagang. Alhamdulillah, sedap namun bagi saya secara peribadi saya lebih menyukai nasi dagang yang dihidangkan. nasi dagang yang dibuat oleh mentor kami disertakan dengan dua jenis lauk iaitu lauk ayam dan ikan, Jadi bagi mereka yang datang menghadiri majlis ini bebas memilih untuk mengambil mana lauk yang disukai mereka. Kepala saya agak pening sedikit selepas menjamah bihun sup soto. Mungkin kerana penangan supnya yang agak berlainan dari resepi biasa, namun rasanya masih sedap. Kuih raya turut disediakan dan pelbagai jenis kuih-muih dihidangkan. Air oren dihidangkan menyulami makanan yang disediakan. agak manis air yang disediakan, mungkin kerana ais yang dimasukkakn ke dalam bekas masih belum cair. Selesai makan, kami berbual dan mengambil gambar kenang-kenangan beramai ramai.









Semoga Allah merahmati Puan Hairani sekeluarga atas kemurahan hati beliau mengadakan rumah terbuka dengan harapan semoga tahun depan ada peluang sekali lagi kami untuk menghadiri jamuan rumah terbuka, insyaAllah..

Wallahu'alam

simp13rubrik

No comments:

Post a Comment