Selamat Datang

Followers

Saturday 22 October 2011

Ole-ole From Madam Sa'adah

Assalamualaikum..

Tuah ayam nampak di kaki,
Tuah manusia siapa yang tahu..

Alhamdulillah, pada 12 oktober lalu aku mendapat sedikit ole-ole daripada pensyarah bahasa Inggerisku, Madam Sa'adah.

Ceritanya begini, apda hari itu, sebelum aku menduduki ujian akhir khusus atau lebih popular dikenali dengan akronimnya iaitu UAK bagi subjek Seni Dalam Pendidikan iaitu SDP, aku mendapat satu mesej menerusi sistem pesanan ringkas. Aku agak terkejut kerana masej tersebut datang ari Madam Sa'adah dan aku segera membuka inbox untuk membaca mesej yang dihantar.



Aku tersenyum sebentar. Selesai sahaja aku menyiapkan UAK bagi subjek SDP itu, aku bergegas keluar agak awal memandangkan aku sudah malas hendak menunggu, namun sebelum aku keluar, sudah hampir separuh dewan sahaja lagi yang tinggal masih menduduki peperiksaan yang lain sudah lama meninggalkan dewan. Aku terus menuju ke arah kereta dan kelihatan kelibat Zul. Zul juga sudah keluar dan aku memberitahu Zul aku mahu berjumpa dengan Madam Sa'adah sekejap dan Zul bersetuju untuk bergerak bersama-sama memandangkan Zul juga ingin bergerak ke Jabatan Bhasa untuk menghantar Buku Log Pengakap kepada pensyarah penasihat pengakap, Encik Zul.

Semasa Zul menghantar buku lognya, aku terus bergegas ke meja Madam Sa'adah dan selepas memberi salam aku menyoal beliau apa tujuan beliau menghantar mesej tersebut. Rupa-rupanya Madam Sa'adah ingin memberikan kepada aku ole-ole atau buah tangan yang dibelinya semasa bercuti di luar dan di dalam negara. Madam Sa'adah mengeluarkan satu uncang yang cantik, katanya diberi oleh rakannya semasa rakannya melawat Vietnam, beliau kemudian menyuruh aku memilih dan mengambil rantai kunci yang terdapat dalam uncang tersebut.

Aku tersenyum, teringat semula sewaktu terserempak dengan Madam Sa'adah beberapa hari sebelum ini dan aku ada menyoal Madam, sama ada masih ada lagi "ole-ole" dari luar negara memandangkan aku tahu madam bergi bercuti ke luar negara pada cuti sebelum ini. Aku hanya menyoal dalam nada melawak. Madam menajwab "I will see first". Sudah menjadi kebiasaan berbual dalam nada berseloka dengan Madam Sa'adah Tidak sangka pula Madam Sa'adah serius dengan apa yang dikatakannya.

Alhamdulillah, hari ini, aku mendapat ole-ole daripada Madam Sa'adah. Semuanya 6 jenis rantai kunci yang berbeza aku perolehi. Zul yang datang bersama aku turut mendapat ole-ole daripada Madam Sa'adah. Alhamdulillah dan semoga Allah merahmati Madam Sa'adah atas kemurahan hatinya, insyaAllah..

Berikut adalah rantai kunci yang aku perolehi daripada Madam Sa'adah..



Yang ini daripada Korea. Walaupun ringkas, namun aku sangat menyukai rantai kunci ini.




Yang ini pula dari China

Ini yang Pertama dari China



Cuba teka gambar dalam tu dekat mana? mesti dah boleh agak kan?

Great Wall Of China



Ini yang kedua dari China




Cuba teka gambar dalam tu dekat mana? mesti dah boleh agak kan? tapi saya tak tahu pada mulanya, mujur ada kawan saya yang belajar di China beri tahu pada saya.
(Credit to Sakinah)

Tian An Men Square




Yang ini pula dari Thailand, macam yang dari China, ada dua jenis juga.

Ini yang pertama dari Thailand





Tahu tak bentuk apa ni? ini la bentuk gajah, haiwan keramat bagi negara Thailand

Ini yang kedua dari Thailand


Cantik kan? 

Yang ini yang terakhir. Yang ini "local" punya


Sedapnya, tapi tak boleh makan, yang ini daripada Tanah Tinggi Cameron

Terima kasih Madam Sa'adah

Wallahu'alam

4 comments:

  1. sungguh rezki yg dtg daripada Allah. xdapat ole2 dari sabah dapat pulak dari lua negara. hehe. Allah Yang Maha Pemurah ;)

    ReplyDelete
  2. tp kalau boleh nk sngat yg dari Sabah tu..tp x ada rezeki, tuan empunya diri ada alasan tersendiri =)..apa nk buat..x apa la..dpt yg lain =) alhamdulillah =)

    ReplyDelete
  3. waaaaa,cantiknya! nice2..
    oo ptut la hg tnya psal tmpt kt keychain tu..hehe
    cantik2..aku pun suka hadiah cmtu..untung la hg..hehe

    ReplyDelete
  4. hehe, simp13rubrik.. lain kali ye cikgu. ;)

    ReplyDelete